Mul on nüüd kodus isiklik treeningsaal ja eratreenerid

Otsustasin, et sellest kuust panen oma mitme aasta pikkusele Myfitnessi liikmelisusele punkti. Võtsin vana hea MTV “Welcome to my crib” eeskujul appi isikliku treeneri ning rajasin oma koju treeningsaali. Üks probleem: ma pole miljonär ning isegi kui oleks, siis erinevalt teismelisest Liisast ei kulutaks ma isikliku treeningsaali ehitamisele raha isegi miljonärina.

Olen sel semestril suuresti kodune ja keskendun magistritööle. Nägin, et aeg, mis kulub enda trenni sättimisele, bussipeatusesse kõndimisele, bussiga sõitmisele, lõpp-peatusest jõusaali kõndimisele, riiete vahetamisele, trenni alguse ootamisele, trennis olemisele, pesemisele, riietumisele, oma pikkade juuste föönitamisele, bussipeatusesse kõndimisele, bussi ootamisele, bussiga kodupeatusesse sõitmisele, kodupeatusest koju kõndimisele, söömisele ja taastumisele, võib võtta päevast 3-4h! Pole ime, et ma nii vähe trennis käin, kui muretsen, et ei jõua piisavalt muud elu elatud.


Samal ajal on meil ühes tudengiorganisatsioonis väljakutse teha kuue kuu jooksul vähemalt 50 trenni, et osaleda auhinnaloosis. Näen, kuidas natuke rohkem kui kuuga on mõnel inimesel 30+ trenni täis. Palju mina eelmine kuu tegin? Kolm trenni. Palju ma kuus maksan? 39€ päevapaketi eest. Palju aastas maksan? Kui edasi oleksin, siis 468€. Miks? Sest kartsin varem, et kui ma kuskile oma raha ei pane, siis ei käigi trennis. Aga näha on, et see pole väga tõhus meetod olnud.


Võtsin eeskuju 8-aastasest iseendast, kes suutis ehitada külasid, nõiamaju, laevu, punkreid, puukoole ja lahinguväljasid. See Liisa ei läinud tondilossi jaoks tonnide kaupa telliseid tellima ega lasknud lahinguks päris mõõka sepistada. Ta töötas oma fantaasiaga ja selle vähesega, mis metsas kätte saada oli ega nukrutsenud eal, et tal pole päris laeva. Miks ei peaks seda tegema ka täiskasvanud? Andrus Kivirähki raamatus “Sirli, Siim ja Saladused” on ema oma unistuste maailmas lossi kuninganna ning isa maailma parim sportlane, kõiges.


Ja nii mul ongi oma treeningsaal. Väga mobiilne teine - ühel päeval ühes, teisel teises ruumis. Ostsin endale ühe treeningmati ning otsisin Youtube’st treeningvideosid - üks, kes mind treenis, on Jennifer Lawrence’i (peakangelanna “Näljamängud” filmides) treener. Ja ma ei tea, millal ma viimati seitse päeva järjest trenni tegin? 4. klassis iluvõimlemise laagris?


Harjumuse kujundamiseks tuleb enda keskkonda paigutada käitumisvihjed. Iga hommik, kui mu äratuskell heliseb, tuleb meie hoiukass Dessi mu voodi juurde ja hakkab nõudma: “Esiteks, su kell helises ja on aeg üles tõusta. Teiseks, ma tahan süüa. Nüüd! Kohe! Tõuse! Mäuuu!” (Nühib oma peaga mu voodist välja rippuvat jalga.) Ja siis mul polegi muud valikut kui läheduses seisvad trenniriided selga ajada, Dessit toita ja pihta hakata. Vaatame, mitu päeva järjest ma vastu pean, aga keegi ei keela juba praegu hõisata.

Dessi

Minu trenn kestab 45 minutit ning mul ei ole enam vabandust, et “see võtab liiga palju aega”. Kalorid mind absoluutselt ei huvita. Kuna söön jäätmeteta elustiili püüdluste käigus tervislikult, siis toit teeb enamuse tööst ära ning ma isegi ei mõtle sellistele asjadele. Milleks? See ei ole üldse lõbus ju!


Motivaatoriteks on hoopiski tugevamaks ja painduvamaks saamine ning see, mida trenn teeb inimajuga. Füüsilise aktiivsuse kestel pumbatakse ajju rohkem hapnikurikast verd. See aitab omakorda avalduda mitmetel õppimise ja mäluga seotud molekulidel ning vallandab endorfiine. Füüsiline aktiivsus parandab keskendumisvõimet ning alandab stressi. Ja päris mõnus on tabelisse endale jälle punkt panna! Kui iga päev enam rahet ja vihma ei saja, siis hakkan ehk taas jooksmas ka käima.


Et te ka mu lemmikute eratreeneritega saaks koos töötada:

45 min vinyasa flow jooga

45 min kogu keha jooga

45 min kogu keha treening



Eelmine
Eneseanalüüs: mida teed praegu prügi vähendamiseks ning mida saaks veel teha (+ tööleht)
Järgmine
Kuidas mõjutada lähedasi ja sõpru rohelisemalt käituma?

3 vastust

Email again:
Reti 22. märts 2019
Tere!

Tagasisidet korgist joogamatile oleks ka põnev lugeda. Või üldse joogamattidest. Guugeldasin veits ja tundub, et erinevate materjalide valik on päris lai, nt lambavillast joogamatt. Kes oleks võinud arvata..
Suletud Ring 23. märts 2019
Tere, Reti!

Matti valides mõtlesin, kas osta kasutatu või osta korgist. Kõige parem on muidugi kasutatu soetada. Mina otsustasin aga loodusliku materjali kasuks. Tellisin ühest kodumaisest e-joogapoest Yogistari korgist joogimati, mille kodulehel oli sõna-sõnalt kirjas, et tegu on 100% korgiga. Kork tundus minu jaoks mõnus materjal. Kui matt kohale jõudis, olin pettunud, sest see ei vastanud tõele ning alumine osa oli ikkagi sünteetiline. Palusin poe esindajal kirjeldust muuta, aga seda pole ka rohkem kui nädal hiljem muudetud. Mõtlesin algul mati tagasi saata, aga siis otsustasin endale jätta, sest tahtsin lihtsalt trenniga pihta hakata. Muud häda minu matil polegi ning sellega on mõnus trenni teha.

Leidsin sellise võrdluse joogamattidest ning siin kiidetakse kautšukist matti: https://joogapood.ee/milline-on-oige-ja-sobiv-joogamatt/ Ilmselt on see siis parem valik kui minu korkmatt ning kui uuesti valiksin, telliksin hoopis sellest poest.
Andrus 21. aprill 2019
Tere!

Kui soovid kahte 3kg hantlit ka endale treenimiseks, siis anna teada. Mul seisab kasutult nurgas :)
Jõudu!